بلادى ليس للارهاب

سئلت عن مصر بكل سؤال 

عن الهيبه وكمان الاخوان 

سئلت عليها بكل حنان

وقولت بلدى شكلها جنان 

مصر الهيبه والجمال 

ده مصر احلى البلدان 

مسلم ومسحيى بس علم واحد ارض وحده وكلنا اخوات 

يامصر ياقيمه العالم فيكى اخوانى كفر كل الاديان 

واللهى يابلدى متحزنى اعرفى ان ليكى اطفال ورجال 


والاخوان سرقونا كمان 

سرقو الهيبه وسرقو اسوارها وسارقو مكاحلحا وكل 

العبيان 

سرقو التاريخ وسرقو والاساور وطعام الجعان 

سرقونا يابلدى نعمل ايه ليهم نتقتلم وندبح فيهم 

ولا نسبهم يخربو فى البلد كمان وكمان 

رد عليا يابلدى ورد عليا يابى وياامى وياحجه وياشباب 

انا مت عشانكم ورصاص الحى كنت بدافع عنكم 

وسبت عيالى ليكم وتركت امى خلو بلكم منها 

خلو مصر الوحيده فى حياتكم

متنسنيش ودئما ابقو اقرائه لى الفاتحه ومتعيضيش ياامى 

ابنك مات وبيدافع بدمى 

عشانك تعيشى عزيزه 

وكل صراحه انا كنت واقف مستنى 

والاجل كان قصدنى 

والرصاص راح حضنى وقلت الشهاده وانا بدمى 

والاخوان بقولو كفره والشهده بلسانى 

والسبابه مش نسيانى 

يااخوان ارجو تمشى ومش بلعصا ولا الرصاص 

لا بلادب بلاخلاص 

  كفايه ظلم وقهر وموت وخراب 

بلدى كلها هتروح وتندمو واللهى يشبا ب

دفعو بروحكم وبدمائكم ومتنساش دم الاخوان بس متخربش 

 ولا تكسر ولا تحرك وتقلو معتصمين سالبين 

واللهى خربتو البلد وكله عشان المنصب 

ولا عشان الاسلام 

افتكر كلام الرسول العدنان 

دماكم حرام ودبح امام عنا كمان 

كفايه يبلدى حرام عليكم نستونا كل الرحمه والغفران 

تعليقات

المشاركات الشائعة