امى وابى لا تحزنو

متزعليش وتحزنيش انتى الا خلتنى راجل واعيش 

بلدى طلبتنى مقدردش اقول مليش 

انتى عودينى ان اليوم الشغل ميعاديش 

ميحرمنى منك بس حرمنى ان ابوسك ومضحطنيش 

سبتك بدموعك بس متنسنيش 

وبالورد والفل متحرمنيش 

 ياامى انت لى وانا اموت وانتى تعيشى 

وبحنانك وطهاره قلبلك انا مثلهم معنديش 

قولتىلى ياولدى عيزاك راجل وتنخيش 

تقف وسط الطبور وتقول مصر جابت رجاله مش حبه خيش 

عيزاك ترفع راسى وراس ابوك ونقول خلفنا بطل مش عيل طيش 

متخفيش ياامى انا مستنيكى فى الجنه 

وخلى بالك من نفسك واوعى فى يوم تندمى على ان حميت وطنى 

علمتنى الوضنيه من صغرى 

وقلتى ياولدى بلدك زيها متلقيش 

وحبك فيها ماساويش 

اعرفى ياامى انى كنت بحبك بس قسوه قلبى كانت بكينى والقيش 

بس كنت عارفه كله ده فى عنيا مسئلتيش 

ياامى ياغاليه عليا ارجوكى متعيطيش 

بسمع بكائك واقول يامى انا شهيد 

دعودك ياامى مستجابه عند ربى 

ادعيلى ان اكون فى الجنه بس مع انى من ير مليش 

سبتك ياامى وراح سنين عمرى 

اقرائلى الفتحه وقولى يابوى انا ولدك بطل وعاش بطل ومات بطل وفى قلوب كل المصرين 

يابو متحزنش عليا اوى 

انت الا خلدنى قوى بكلامك ورفع معنوياتك 

بس اعرف انى اليوم ابنك بطل 

وسلامه عليك يابو الدرويش

تعليقات

المشاركات الشائعة