اخر رساله من الاخ العزيز

جائنى اليوم فى الصباح الباكر 

رساله من الاخ الساهر 

قال لى يااخى ارجو قرائه 

كل كلامات التى توجد فى الرسائل 

حدثنى يااخى على كل وقت كنت معك 

فى المصاحب وقل السواهل 

كيف اكتب اليك يااخى 

وانت كنت تبكى لاجل اخيك الباهر 

ابهرت العالم بوقوفى  

وسط الجبال والسواحف 

ابهرت العالم بكلمه مصر التى فى قلب كل راجل 

هذه اخر رساله ياخى 

ولا تبكى على اخوك النادم 

كنت متنظرنى انت وامى 

والله فرحتى لا توجد بماثل 

جاء قدرى فى الطريق 

وانا كنت راكب 


كنت اغنى انا واصحابى 

سلامه رجوع ياولادى 

قول لامى لا تبكى رصاص الغدر من وطنى 

واللهى ياامى لو نت اعلم 

كنت اتى بقبلها ارقى 

وكنت اقول يااخى 

لا تحزن عن اخوك الفانى 

ذهبت الى ابى لا اره 

وانت مع الصبراه 

كلامى لا يعبر عن احزانى 

ولكن وقوفى الذى قتلونى وانا نازل 

لا تحزنى ياامى ابنك بطل وبكل غافل

تعليقات

المشاركات الشائعة