انا مش تبع الاخوان والله

اكتبو اسمى فى المحضر
انى بهدف ضد العسكر
وانى بهدف واقول كلام
مش موجود والله ياولاد
وانى بالف قصايد من زمان
ان كل شعرى تبع الاخوان
وشهدو عليا ناس كتير
انى بهدف للتغير
وانى بقول للعسكر لا
مهما قالو اقول مظلومين
واقول كلام واشعار
على كل المعتقلين
وشهدو عليا اعز اصحاب
انت يابنى تبع مين
بتقول كلام للتغير
وفى القسم تقول معتقلين
بس يناس افهمونى
انا بهدف مش تلومنى
انا من حبى لمصر تقتلونى
ولا حبى لمصر تعتقلونى
انا ماشى والله فى حالى
وماشى ولا فى بالى
اتشديد فى مظاهره مع واحد اخوانى
وبقولى اخوك محمد بن علمانى
وانى فخور انى معاك
واشوف الشباب ويالك
انك بتحب التغير
والعسكر ملهمش فى التحكيم
قولت
يابنى انا شاب من الشباب المظليم
ماشى فى حالى ومليش فى التغير
وخدونى منكم للتعبير
انا ياخى مبحبش اعبر على المساجين
واوعى تقولى قال الله وقال الحبيب
انا ياعم بنطق باسم الكوره والجماهير
ولما اسمع متش
بفرح اكتر عن التغير
متقولش كلام مش فهمه
ولا تقول ربعه ول واحنا صامتين
ولما تروح تقولى عنى متعرفنيش
ومش عايز اسمع صوتك
ومش عايز منك تهيس
ياترا يامى هتعملى ايه
لما تعرفى ان ابنك من معتقلين
قالى امك هتفرح انك من الصابرين
انك راجع وبتهدف للتغير
وانك عايز ترجع الشرعيه للناس الكويسين
ياعم سبنى فحالى وحيات الغالين
انا امى مريضه وعارفانى انى مليش فى التعبير
انا عايز اعيش من غير التحرير

تعليقات

المشاركات الشائعة