سفر ليس بعيد (ابى )

كل السنين العمر وياك
ولو احتجت اطلب واناهنا  معاك
ادعى لربى انى ياخد من عمرى واعطاك
حبى طول العمر عايش وياك
وزمانى كله كتابى وياك
وافرش خدى طراب وخدى التانى نعلك
العيشه طول العمر فى الحظه معاك
لما تتركنى احس من بعدك فراق
سبتنى للدنيا وانا هنا معاك
عيشتنى احلى سنين وقولت ياولدى انا معاك
سفرت وضقت الدنيا وضقت مراروقولت  وما احلك
لو تعرف عزفه قلبى
بسمعه لما تقولو وحشنى ياد
وطوق الشمس و بعده والقمر طالع وبعده الشمس وانا بستناك
تعرف السنه عندى بكام
والفراق بقى بكام
حسبتها طلع ان عمرى عدى وانا ليس وياك
تعرف الحنان والا الشعر كمان
ده حاجه بسيطه من قلبى
بحر الدموع يجرى جوا صدرى
وليس غير حنانى معاك
تعرف عن كل الكلام
كنت بكتم واقول ياولد هوا وياك
امسك اعلى صوره واقول امتى رجوع وامشى معاك
بكت عينى وفاضت
وقالت هياهات هيهات
الدموع تنتهى وعيناك
قولت تروح كل نفسى لكن اشوف ابى لحظه بس بعيده عن الفراق

ده حنانك ملهوش مثيل 

 وتروح حياتى لكن هموت حزين 

 اترك وش القمر واقول ليس بعدك مثيل

 راح القمر بيتكلم وانا هنا مازال اتعلم

 قولت ترجع تلقينى معلم

 تفرح وتفرح قلبى واتجنن

 تعرف ان البسمه عنك بتلم

 برسمها  كل يوم واكتبها واتامل 

فكر لما كنت تخدنى  اتعلم

 وقولت ياولدى تعالى نتامل 

فاكر المصحف لما كنت بتقرا وانا اسمع

 كنت علمتنى ما اعلم

 بس  الحياه كبرتوبقيت اتئلم

 تعرف حياتى من بعدك معدم 

حسيت انى بعدك فراق معقم

 ولما قولت انا نويت ارجع 

فرح قلبى وقولت متى قلت لسه والله اعلم

 بقيت عندى امل انى اراك قبل ما اعدم

 سئلت نفسى انا فراحان 

والقلب بقه يلعب

 حسيت بفرح كبير ولما حجزت 

وقولت انا نازل اشوفك واشوف اولادى 

انتظرتك وكان الثانيه بسعاتى 

بقيت منتظر طول العمر

 وجه اقل ايام طولت اوى وحستها ليس بتمر 

ولما جيت جريت عليك وكنت اقع قال واحد الف سلامه عليك 

ملهوف كده ليه قلت ده ابى واغالى

 واحد عندى وبقالى سنين والصوره بس هيا الا عندى

 وجريت وحضيت ايدى على كتفك قولت 

ولدى وخدى فى حضنك

 وكان احلى فرحه عندك

 بس عندى مكتش فرحه ده كانت اكبر فرحه

 شفوتها فى قلبى عرفت حبك عندى ايه 

تعليقات

المشاركات الشائعة