انا مش اخوانى انا مصرى

انا مش اخوانى انا مصرى
انا شاب وعايش فى قصرى
انا مش اخوانى انا مصرى
لو فيوم انا امشى
انا مش اخوانى انا مصرى
حبى ليه ميتوصفش
وعلمها فى بيتى على سريرى
انا مش اخوانى انا مصرى
انا مش بشترى بزيت ولا تموين
انا بشتر باحترامى وانا فخور
صوتى عالى بيسمعش
لكن هيجى يوما ميطلعش
وقلبى مسكن حبها
وشعرى قمر مثلها
انا مش بحرض على قتل
ولا يوم اقول انا عبد
احنا عبيد لله وحده
ومصر ارض مش بتاعه حد
لو هتكلم فى بلاد وتوزع انبيب الغاز
وشعبك عايز وبينداس
وكرمتك عمرها ما تعلى بين الناس
اسمع وقول انا هنا مسئول
فى الكلام مش هقول لكن ادعى ربى ودعائى مسموع
حبى ليه فى قلبى معمور وادعى من يوم
وزمنى انك تحمى ارضى يارب يلشكور
كلامك عنى انا وشعبى تبيع ارضى
وتسبنى فى الجوع انا واهلى 

ولكن حبك بقه كرهيه
اسمع واطلع منها
انت مش فاهم فيها
لو فيوم هتعيش 

هتعيش مهزق ومش ليها
اطلع وكفايه خراب
كفايه ظلم وهراب
كفايه بيع ارطيك
كفايه علينا كده
كفايه كلام عشان متازش


تعليقات

المشاركات الشائعة